好きなビートルズの曲の全訳ブログ

ビートルズの曲を気ままに訳していきます

I'll Follow The Sun

(John Lennon & Paul McCartney)

 

One day you'll look to see I've gone

(ある日僕がいなくなったことに気づくだろう)

For tomorrow may rain

(明日は雨になるかもしれない)

So I'll follow the sun

(だから僕は太陽を追っていく)

 

Some day you'll know I was the one

(いつの日か僕の存在の大きさに気づくだろう)

But tomorrow may rain

(明日は雨になるかもしれない)

 

So I'll follow the sun

(だから僕は太陽を追っていく)

 

And now the time has come

(時はきた)

And so, my love, I must go

(愛しい人 僕はいくよ)

And though I lose a friend

(友達を一人失うことになるけれど)

In the end you will know, oh

(いつか君もわかってくれる)

 

One day you'll find that I have gone

(ある日僕がいないことに気づくだろう)

But tomorrow may rain

(明日は雨になるかもしれない) 

So I'll follow the sun

(だから僕は太陽を追っていく)

 

Yeah, tomorrow may rain

(明日は雨になるかもしれない)

So I'll follow the sun

(だから僕は太陽を追っていく)

 

And now the time has come

(時はきた)

And so, my love, I must go

(愛しい人 僕はいくよ)

And though I lose a friend

(友達を一人失うことになるけれど)

In the end you will know, oh

(いつか君もわかってくれる)

 

One day you'll find that I have gone

(ある日僕がいないことに気づくだろう)

But tomorrow may rain

(明日は雨になるかもしれない) 

So I'll follow the sun

(だから僕は太陽を追っていく)




この曲は1964年に発売されたアルバム『Beatles  For Sale』 に収録された曲である。

リードボーカルはポールでアコースティックな雰囲気の落ち着いた曲で、ビートルズ結成以前、ポールが16歳の時に作った曲である。

この曲の特徴としてドラムスがなく、当時リンゴは膝を叩いて演奏していたという。