好きなビートルズの曲の全訳ブログ

ビートルズの曲を気ままに訳していきます

Every Little Thing

(John Lennon & Paul McCartney)

 

When I'm walking beside her

(あの娘と歩いていると)

People tell me I'm lucky

(運のいいやつだと言われる)

Yes, I know I'm a lucky guy

(そうさ 僕はラッキーな男さ)

I remember the first time

(初めて会った時を思い出す)

I was lonely without her

(とっても孤独だった僕が)

Can't stop thinking about her now

(今では彼女のことしか考えられない)

 

Every little thing she does

(彼女のすることはどんな些細なことでも

She does for me, yeah

(僕のためなんだ)

And you know the things she does

(彼女のすることはなにからなにまで)

She does for me

(僕のためなんだよ)

 

When I'm with her I'm happy

(あの娘といれば幸せさ)

Just to know that she loves me

(愛されてるのがわかるんだ)

Yes, I know that she loves me now

(そうさ 彼女は僕を愛してくれる)

There is one thing I'm sure of

(自信を持って言えるのは)

I will love her forever

(永遠に愛するということ)

For I know love will never die

(だって終わりのない愛だもの)

 

Every little thing she does

(彼女のすることはどんな些細なことでも

She does for me, yeah

(僕のためなんだ)

And you know the things she does

(彼女のすることはなにからなにまで)

She does for me

(僕のためなんだよ)

 

Every little thing...

(どんなことでも)



この曲は1964年に発売されたアルバム『Beatles For Sale』 に収録された曲である。

ポールが当時の恋人の家で書いた曲とされ、当人はシングルリリースを望んだが、紆余曲折ありアルバム収録曲となった。

ポール作曲の曲をジョンがリードボーカルを担当するという珍しいかたちをとっている。